reklama

Tolerantní Košičania?

Už niekoľko mesiacov, na niektorých úsekoch temer rok, „pokračujú“ rekonštrukcie temer všetkých úsekov električkových koľajových tratí v Košiciach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O tom, že sa to robí pomaly, avizované termíny sa „nestíhajú“ sa už popísalo hodne. Známe sú problémy s dopravou v celom meste, kolónach, obmedzeniach, tečúcich nervoch. A to nielen zo strany vodičov, či chodcov, ale plné zuby toho už majú aj policajti „asistujúci“ pri zvládaní tohto dopravného chaosu.

Ak sa vraví, že všetko zlé je na niečo dobré, tak v tomto prípade sa človek namaká, než nejaký príklad, dokazujúci toto príslovie, príde.

Údajne ľudia menej jazdia autom a viac využívajú svoje nohy (ja), či prudko pomenené spoje MHD.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tiež sú vraj ľudia, hlavne vodiči, tolerantnejší a navzájom ohľaduplnejší pri zvládaní nástrah prudko obmedzenej a meniacej sa dopravnej situácie v meste.

Áno, človek môže mať tendenciu prijímať nutné obmedzenia, ak navyše môže dúfať, že sú v prospech budúceho zlepšenia...

No byť tolerantný nemusí znamenať, nechať si na sebe drevo kálať, či akceptovať obmedzenia v neúnosnej miere. Hlavne keď sú tie obmedzenia „umocnené“ niekoho neschopnosťou, ignoranciou, či diletantstvom a číha z nich nebezpečenstvo úrazu, či nehody.

Dva konkrétne prípady:

Prvý som si všimol ako vodič. Neexistujúce alebo len diletantsky riešené značenia zmenenej dopravnej situácie. Napríklad pri odbočení od auparku smerom k Štefánikovej (do kanála) a na stanicu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dva vľavo bočiace jazdné pruhy sa za križovatkou pôvodne rozdeľovali do štyroch: jeden pre odbočenie vľavo (prvá odbočka z neho viedla späť k auparku – tá pre rekonštrukcie už neexistuje, druhá je len pre MHD). Stále tu dosť vodičov dopláca na „nepozornosť“ svoju a pozornosť policajtov.

Ďalšie dva jazdné pruhy viedli do spomínaného „kanála“ a štvrtý doprava na staničné námestie.

Následkom zúženia celej dopravnej tepny zostal z tých dvoch spoločných jazdných pruhov len jeden, bez adekvátneho značenia zrazu ten pravý z nich jednoducho „zmizne“ pred prenosnými dopravnými tabuľami neinformujúcimi o tejto zmene. Ak teda odbočia dve vedľa seba stojace autá od spomínaného auparku a chcú ísť obe rovno, ten vpravo má smolu, dostať sa do ľavého „priechodného“ pruhu nemá v špičke šancu a môže byť rád ak sa dokáže zaradiť do pruhu vpravo vedúceho na stanicu... Asi hodinu pred písaním týchto riadkov sa v takejto situácii ocitlo auto z ČR, neviem si predstaviť, ako sa jeho vodič z tej stanice následne dostal tam, kam mal pôvodne namierené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A pritom riešenie je pomerne jednoduché a v civilizovaných krajinách viac, než bežné: oranžové vodiace čiary nových existujúcich jazdných pruhov, ktoré ani náhodou nedovolia zmätkovať.

Podobných miest a situácií je v meste veľa.

Druhým problémom je to, ako sa dopravný podnik správa ku svojim klientom, cestujúcim. To, že donekonečna odkladá a „špekuluje“ nad satisfakciou, či odškodnením cestujúcich za príkoria, ktoré musia znášať pri doprave je jedna vec. Iné je, ako sa pripravili (a ne/zvládajú) na zmeny zastávok MHD. Napríklad jedna z najfrekventovanejších skupín zastávok v meste - na Staničnom námestí (pôvodne 4 autobusové a 2 električkové) je nahradená jednou jedinou „dočasnou“ (najmenej na 6 mesiacov, ale o dočasnosti vieme v tejto krajine svoje) zastávkou, pomerne ďaleko od pôvodných až na Thurzovej ulici. No zastávkou. Tabuľa na tyči „inštalovaná“ na chodníku, kúsok od trávnika pri ceste bez prístrešku, či inej možnosti sa kdesi skryť v nečase a pod. A to nechcem vidieť ako k nej vláčia (ťahať sa vzhľadom na terén nedá) cestujúci svoje veľké kufre v daždi, blate, či nedajbože snehu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Takto vyzerá jedna z najfrekventovanejších v meste - k „hlavnej“ železničnej a autobusovej stanici prislúchajúca - zastávka MHD v druhom najväčšom meste krajiny v strede Európy.
Takto vyzerá jedna z najfrekventovanejších v meste - k „hlavnej“ železničnej a autobusovej stanici prislúchajúca - zastávka MHD v druhom najväčšom meste krajiny v strede Európy. 
Pavel Hanšut

Pavel Hanšut

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rád sa montujem do iných aj keď viem/pripúšťam, že najviac roboty mám so sebou samým... Zoznam autorových rubrík:  SociálneTak si tu žijemeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu